2010. szeptember 30., csütörtök

..a murci...

Folyamatosan zajlik a szüret. A hírek innen is onnan is eléggé elszomorítóak, mint a mennyiség, mint pedig a mustfok tekintetében. Savak vonatkozásában viszont nem lehet szó panaszra, mint ahogy zamatok ízek tekintetében sem, s ez jó.
            A mustok forrásnak indultak és fergeteges murci kóstolási ingert váltanak ki az emberből. Ebben az időszakban mikor a must átalakul új borrá - 1-4 hét forrási időtől függően – szinte napról napra változik ez a jellegzetes ízű, alkohollal ilyenkor már bőven telített ital, vagy is a murci. Gyuri barátom szerint ilyenkor minden egyes nap kóstolni kell, „ne hogy baja legyen” JJ! De tényleg higgyék el, minden egyes nap mindig más az íze zamata, ahogy átalakul.















            Sokan nem szeretik. Ifjúkoromban én sem szerettem. Aztán hazaköltöztünk a párom szülőfalujába, új barátokra leltem és átalakult a bor iránti kapcsolatom. Megszerettették velem a murcit (is). Csoda egy ital ez, higgyék el nekem. Ahogy édeskés mustból átalakul újborrá, az valami fantasztikus. Szépen lassan előjönnek az ízek, zamatok, aromák. Ilyenkor érezni talán a legjobban a friss gyümölcs ízét, az italban. Egyszerűen csodás. Az illatosabb, fehér fajtákban, mint az Irsai Olivér, Cserszegi Fűszeres, Sauvignon Blanc, kiemelkedőek e tulajdonságok. Hála a jó istennek, idén mindegyikből lesz, ha nem is olyan sok.
Várjuk a Cabernet Sauvignon és Otelló szüretet, mert e két bor házasításából, többnyire elementáris karakterű vörösbor lesz majd. A murciról nem is beszélveJ
Önök, szeretik a murcit?
            

2 megjegyzés:

  1. Ujjé!A spájzban volt egy kisebb demizson must, ami nagyon finom és hűvös ital volt, rendszeresen "meghúztam". Aztán egyszer,hazaérkezve szomjas lévén nagyot ittam a mustból, aztán kiderült, hogy ő már murci. Jajistenem...:-(

    VálaszTörlés
  2. A mustot én általában palackban a hűtőbe tartom, mert ott nem indul meg a forrás, tehát nem lesz belőle murci. Persze nem magamnak, ha nem a nejemnek:-). A murcit szokni kell ez tény, de megéri megszokni :-)!

    VálaszTörlés