2010. szeptember 14., kedd

Mi lesz ebből…

            Az elmúlt két napban nem volt időm lenézni a kertbe, mert a barátoknak segítettem a szüreti előkészületekbe. Borfejtés, szüretelő eszközök, hordók mosása, stb, mindenki előtt ismert dolgok ezek. Ma reggel leugrottam a kertbe és rettenetesen elszontyolodtam. Basszus, a még tőkén lévő összes paradicsom fele, vagy szétrepedt, vagy megtámadta a penész (Paradicsomvész). Mindezt két nap alatt. Úgy hogy fogtam magam és „ami még menthető az menthető” alapon, leszedtem mindent, paprikát, paradicsomot.
            Sajnos a kápiák is zölden jöttek le. Ez van, ha rajta hagyom, 2-3 nap múlva búghattam volna, így meg jó lesz savanyúságnak. A lényeg hogy ezek vegyszermentes friss ízek megmaradjanak némileg télre is. Ez sajnos benne van a pakliban, ha az ember nem permetezi szét a konyhakertet, akkor hamarabb jön a betegség. A csalán lé és a fahamu sem tud megmenteni mindent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése