2010. augusztus 22., vasárnap

...az isteni lecsó....

Rendszeresen olvasom,  "A Bűvös szakács" blogját (is)! Zseniális dolgok találhatóak itt (is), és ami nagyon fontos, hogy többségében zseniális commentek is születnek.
A csúcs gasztronómia elkötelezett hívei górcső alá vették a LECSO készítést is.
Íme a tananyagba illő írás és commentek:
http://buvosszakacs.blog.hu/2010/08/18/lecso_27
Este, teljesen felajzott :-) állapotban, ledöngettem a kertbe és szedtem paprikát, paradicsomot. (Vöröshagyma kolléga már a necchálóban pihen!!) Idén télen készítettünk egy kis házi kolbászt ennek a maradékait pusztítjuk éppen, így ez is került a lecsóba!
Mi kell hozzá:
- 2 marék paradicsom
- 4 marék paprika
- 2 fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 2 csapott evőkanál Házi sertészsír (ez nem kevés tudom :-))
- 1 teáskanál fűszerpaprika (csemege)
- Só, frissen őrölt bors, 2 csipetnyi cukor, egy teáskanál "Erős Pista"
- néhány karika házikolbász
Hogy is készült:
Sertés zsíron ledinszteltem a hagymát, hozzáadtam a fokhagymát. Majd rá tettem a karikára vágott házi kolbászt és egy két percig pirítottam. Majd edény le a tűzről és rá hintettem egy teáskanálnyi piros fűszerpaprikát és ekkor adtam hozzá a zöld paprikát. (most életemben először nem karikára vágtam, ha nem cikkelyekre :-)...megérte, ez után is így lesz!). 3-4 percet így főztem fedő alatt. Majd megkapta sót, az őrölt borsot, két csipetnyi kristály cukrot és egy teáskanálnyi erős pistát, na és persze a paradicsomot. Majd addig főztem, hogy a paprika ress, roppanós maradjon!
Szóval semmi különös, de eszméletlenül jól esett!
Ha a paradicsomom nem megy tönkre (pedig nagyon készül a fene egye meg) akkor 10-12 üveggel megint teszek el el télire. Vajon érdemes?

3 megjegyzés:

  1. Én mindig teszek el kész lecsót, 8 dl-es konzerves üvegekben. Igazi vastartalék! Kolozsvári szalonnából, és bogyiszlói paprikából csinálom, akkor, ha sikerül az őstermelőknél rábukkanni arra a békebeli, nagy, sokszor éretten megrepedő szántóföldi paradicsomra. Sajnos, egyre ritkábban...

    VálaszTörlés
  2. Hát nekem, hála istennek megteremnek az alapok a kertben! Lecsót én is mindig teszek el (idén 19 üveggel lett :-))), de nem kész lecsót! A paprikát és a paradicsomot felfőzöm max: 3-5 percig. majd forrón beleteszem az üvegbe. A tetejére teszek egy réteg fóliát, erre a fóliára pedig egy nagy kevés szalicilt, majd a szalicil tetejére megint egy réteg fólia és ezután tekerem rá a kupakot! Majd az üvegeket pokrócba csavarom és hagyom benne 24 óráig!
    Ez az alap, ha kell bármikor előveszem és mehet bele ami éppen van otthon. A lecsót minden formájában szeretem, szalonnásan, kolbásszal, sonkával, tojással, rizzsel. Mikor mihez van kedvem, vagy hozzávalóm. Néha lecsót ennék lecsóval :-)!

    VálaszTörlés
  3. Minden cigány a maga lovát dícséri! Én azért teszem el készen, mert úgy nem kell neki a száraz dunszton kívül más tartósító. Csak egy kis olajjal szoktam a tetejét "lepecsételni".

    VálaszTörlés